Hem / Bor hos oss / Mitt boende / Felanmälan

Felanmälan – snabbt och smidigt via Mina Sidor

Du kan enkelt felanmäla ditt problem till oss. Enklast gör du det via Mina Sidor, på så sätt kommer ditt ärende direkt till rätt enhet. Men du har såklart andra möjligheter också.

Felanmälan via Mina Sidor

1.  Logga in på Mina Sidor här

2. Vill du felanmäla något i din lägenhet - välj ditt lägenhetskontrakt.  
Vill du felanmäla något i ditt garage/förråd - välj det kontraktet.  

3. Klicka på Skapa nytt ärende och Felanmälan - Mina sidor 

4. Fyll i formuläret. Beskriv felet så noga som möjligt och tryck sedan på knappen Skicka.

Tänk på: 

  • Att beskriva felet så noga som möjligt. Då har våra reparatörer möjlighet att utföra arbetet direkt, om de är förberedda på vilka arbeten de åker ut på. 
  • Ange om det är ok för oss att gå in med huvudnyckel eller inte. 
    Om inte - då kommer en reparatör att kontakta dig för att komma överens om en tid för besöket.

Felanmälan via Baltzar

Du kan även göra din felanmälan via vår AI-bot Baltzar. När du felanmäler hos Baltzar så kommer din felanmälan direkt in i vårt system. 

  1. Identifiera dig och logga in med mobilt Bank-ID
  2. Följ instruktionerna som Baltzar ger dig i chattfönstret. 
  3. Beskriv ditt ärende noggrant. Om du har fler ärenden, beskriv dem separat.

Felanmälan via växeln

För dig som inte har möjlighet att logga in på Mina Sidor – då kan du ringa Kundcenter.

I växeln pratar du direkt med en kundansvarig.
Tänk på att du hamnar i telefonkö, vilket kan ta längre tid än de övriga alternativen. 

Kontakta oss

Akuta felanmälningar och störningar

Vad är ett akut fel? Till exempel, strömavbrott, läckande vatten, trasiga frysskåp och spisar, fel på lås/låsöppning eller sönderslaget glas.

Vardagar: 12:00-16:00 
Ring Kundcenters jourtelefon: 0141-655 855 

Vardagar: 16.00 - 08.00 
Helger: 00.00-24.00
Ring vår Fastighets- och störningsjour: 0141-21 95 40 

Felanmäl TV, Internet eller Telefoni

Behöver du hjälp med att installera din router eller felsöka din internetuppkoppling? 
Kontakta din leverantör. 

Tele2 – Erbjuder lösningar för tv, internet och telefoni. För mer information eller rådgivning, besök Tele2s hemsida. Klicka här för att komma till Tele2

iTUX – Ansvarar för fibernätverket i våra lägenheter och erbjuder lösningar för tv, internet och telefoni från många olika tjänsteleverantörer.  För mer information eller rådgivning, besök iTUX Motalas hemsida. Klicka här för att komma till iTUX

Bostadsstiftelsen Platen

Bostadsstiftelsen Platen är det allmännyttiga bostadsföretaget och den största hyresvärden i Motala. Idag förvaltas närmare 5 700 lägenheter i Motala kommun.

Bo bra där du lever – Lev bra där du bor. Vårt varumärkeslöfte signalerar att boende är viktigt för oss. Allt som skapar trivsel i och runt hemmet bidrar till ökad livskvalitet.

Logotyp för platen med ett blått hus med vågor framför och texten Platen.

 Ett samhälle för generationer

Vi har ditt framtida hem i Östergötlands sjöstad

Copyright © Bostadsstiftelsen Platen 2025 – Powered by Sitesmart