Hem / Bor hos oss / Mitt boende / Tvättstugebokning
För att tvätta i de allmänna tvättstugorna behöver du boka tvättid. Alla hyresgäster har ett ansvar att tvättstugorna är i ett fint skick.
I många fastigheter kan du boka tvättid digitalt. Du bokar på en digital tavla vid tvättstugan med din tagg eller via Mina Sidor.
Om du tidigare har bokat genom Electrolux webbplats eller app så fungerar även detta.
I många av våra fastigheter finns manuell bokning av tvättider. Du får ett tvättlås med tillhörande nyckel när du flyttar in i din lägenhet.
Utanför tvättstugan finns det en tavla med alla månadens dagar och möjliga tvättider. Du låser fast ditt tvättlås på den dag och tid som du vill tvätta.
Du kan endast boka en tvättid när du inte har en annan tid bokad. Du kan max boka 7 tvättpass under en kalendermånad.
OBS! Ett avbokat eller ombokat tvättpass räknas som ett förbrukat tvättpass.
Det är trevligt att komma till en fin tvättstuga, städa efter din tvättid och lämna det som du vill hitta det. Om något är trasigt eller inte fungerar - Gör en felanmälan på Mina sidor. Sätt gärna en lapp i tvättstugan om att du har felanmält, så vet nästa person att det är gjort.
Bostadsstiftelsen Platen
Bostadsstiftelsen Platen är det allmännyttiga bostadsföretaget och den största hyresvärden i Motala. Idag förvaltas närmare 5 700 lägenheter i Motala kommun.
Bo bra där du lever – Lev bra där du bor. Vårt varumärkeslöfte signalerar att boende är viktigt för oss. Allt som skapar trivsel i och runt hemmet bidrar till ökad livskvalitet.
Copyright © Bostadsstiftelsen Platen 2025 – Powered by Sitesmart