MINA SIDOR - LOGGA IN    |     KONTAKTA OSS    |     JOBBA HOS OSS    |     DRIFTSINFORMATION ”facebook””youtube””Linkedin”

VÄLKOMMEN ATT FLYTTA IN HOS OSS!

HÄR FÅR DU NÅGRA TIPS OCH RÅD INFÖR INFLYTTNING

Trevligt att ha dig här! Har har vi samlat dokument för att du ska få bra information om ditt boende hos oss. För att du ska känna till vad vad som är viktigt för dig som hyresgäst ska du läsa våra dokument.

VIKTIG INFORMATION ATT LÄSA:

• Flytta in
• Att bo hos Platen
Kundcenters servicetelefon
Felanmälan/Information
Autogiroanmälan - för att betala hyra
Checklista vid flyttstädning

NU KAN DU SIGNERA DITT KONTRAKT MED BANKID/MOBILT BANKID

Hur går det då till? Du får ett mejl med en länk till ditt kontrakt. När du klickat på länken kan du se kontraktet i sin helhet med alla detaljer.  När du läst igenom och kontrollerat uppgifterna finns det längst ner en knapp för att signera. För att kunna fullfölja signeringen måste du ha  en giltig e-legitimation.  När du ska signera kommer det att stå att du kopplar dig mot Scrive, vilket är helt i sin ordning. Du godkänner signeringen med  BankID/mobilt BankID och därefter är kontraktet påskrivet.

NYCKLAR OCH TILLTRÄDE

Du får tillgång till din lägenhet från och med klockan 14.00 den första vardagen i månaden. Nyckelutlämningen sker på Kundcenter mellan kl. 14:00 - 16:00. 

När du hämtar nycklar ska du ta med dig:
• Hyreskontraktet 
• Giltig legitimation 
• Kvitto på den inbetalda hyran (det går bra att visa inbetalning via bank-id på telefonen)
• Eventuell fullmakt (om det inte är du själv som hämtar ut nycklarna)

BESIKTNINGSPROTOKOLLET

Kontakta oss inom 10 vardagar efter inflyttningsdatum gällande
brister/ tillägg i besiktningsprotokollet.
Säkraste kontaktvägen är via Mina sidor.

VILKA AVTAL SKA DU TECKNA NÄR DU FLYTTAR IN?

HEMFÖRSÄKRING

Det är viktigt att du har en hemförsäkring. Det är du som hyresgäst som ansvarar för att teckna din hemförsäkring. Läs mer här >>

Konsumentservice är en oberoende jämförelse- och informationstjänst med inriktning mot privatekonomi. Det fungerar som en konsumentvägledare, där du inför nyteckning eller förändring av din hemförsäkring kan jämföra olika försäkringsbolag och deras villkor.

ELAVTAL

Om du inte tecknar ett elnätsavtal på din nya adress kommer det inte finnas någon el när du flyttar in – eller så försvinner den efter ett tag – eftersom elnätsföretaget inte ser att det bor någon i lägenheten om du inte anmäler det. Detta ska göras senast tio dagar innan du flyttar in.

ADRESSÄNDRING

Anmäl din nya adress till www.adressandring.se för eftersändning av din post och till www.skatteverket.se för att bli folkbokförd på rätt adress. 

BREDBAND & TV

Till varje lägenhet/lokal finns två olika nät för bredband/telefoni/TV. I det ena nätet, som är ett fibernätverk, kan du beställa tjänster av flera distributörer. För att komma åt fibernätverket behöver du bara koppla in dig i fiberuttaget och därefter kan du välja digitala tjänster direkt på  iTux

I det andra nätet har Tele2 sitt utbud. Via Tele2-uttaget kan du se de TV-kanaler som ingår i vårt gratisutbud. Du kan dessutom beställa tjänster i form av bredbandsuppkoppling, fler digitala TV-kanaler och telefoni via Tele2 i Motala tätort. Mer information finns här >>

PLANERA DIN INFLYTT

Du får nycklarna till din nya lägenhet den första vardagen i månaden. Det är alltså inte säkert att du får nyckeln den första dagen i månaden, till exempel om den första dagen i månaden infaller på en lördag. Titta noga i din kalender och planera hur just din flytt ska gå till. Ju bättre du har planerat desto större är chansen att du får en bra upplevelse av flytten.

Information från samarbetspartners

• Vattenfall - Elavtal, nytt eller flytta
• Hemförsäkring - Länsförsäkringar, Ladda ner folder >>

FLER FRÅGOR?

Här kan du läsa mer i frågor och svar >>

Vi finns här för dig!

Felanmälan 

Felanmälan gör du på Mina sidor via  hemsidan dygnet runt. Du kan även mejla till felanmalan@platen.se eller ringa 0141-655 855 (måndag-fredag kl. 08.00-12.00).

Kundcenter

Det är Kundcenter som du vänder dig till när du ska skriva kontrakt eller säga upp ditt kontrakt. Du når oss enklast på info@platen.se.
Telefonnummer: 0141-655 855,  (måndag-fredag kl. 08.00-12.00).

Fastighets- och störningsjour 

Om det sker något akut på vardagar efter kl. 16.00 eller före kl. 08.00 ringer du jouren på telefonnummer 0141-21 95 40. Det gäller även under helger och helgdagar.

Telefon 0141-655 855 
E-post: info@platen.se
Platensgatan 1, Box 33, 591 21 Motala

Bostadsstiftelsen Platen är ett stort företag i förhållande till Motalas storlek. Vi är en viktig aktör på den lokala hyresmarknaden och har drygt 20 % av ortens befolkning boende hos oss. Vår affärsidé är att erbjuda lägenheter för alla generationer, på ett hållbart och ett klimatsmart sätt.

© Bostadsstiftelsen Platen    |    Kontakta oss    |     Sitekarta    |    Om webbplatsen   |   GDPR   |   Bildbank  |   PS  |  SL