Publicerad 2020-01-08
Störningar i Com Hems leverans av sändningar i TV-kanalerna i framför allt ytterområdena.
Vi har fått in många felanmälningar gällande störningar i TV-sändningarna från Com Hem. Det är framför allt frysning av bild, ljudet försvinner och det är dålig upplösning på bilden.
Alla problem är felanmälda och vi har en diskussion med Com Hem för att hitta bästa lösningen på samtliga problem men följande saker är bra att veta:
• Ytterområdena ligger fortfarande kvar på det analoga nätet trots att Motala tätort gick över till digitala sändningar den 10 september 2019 och detta beror på att tv-lösningen i ytterområdena är mer komplicerade och kräver en annan typ av lösning. Diskussion pågår mellan Com Hem och Bostadsstiftelsen Platen.
• TV 4 och dess ägare Telia hade en konflikt med Com Hem i december som resulterade i att bl a TV 4 försvann och när konflikten väl löstes och kanalerna kom tillbaka så hade TV 4 ändrat sin sändningssignal. Com Hem har haft svårt att ställa in den korrekt och det medför dålig bild och dåliga sändningar för en del av våra hyresgäster.
• Vi beklagar problemen som det orsakar våra hyresgäster. Vi undanber oss felanmälan kring ovanstående problem. Bostadsstiftelsen Platen bevakar frågan och uppdaterar informationen på vår hemsida, så snart vi vet mer.
Telefon 0141-655 855
E-post: info@platen.se
Platensgatan 1, Box 33, 591 21 Motala
Bostadsstiftelsen Platen är ett stort företag i förhållande till Motalas storlek. Vi är en viktig aktör på den lokala hyresmarknaden och har drygt 20 % av ortens befolkning boende hos oss. Vår affärsidé är att erbjuda lägenheter för alla generationer, på ett hållbart och ett klimatsmart sätt.
© Bostadsstiftelsen Platen | Kontakta oss | Sitekarta | Om webbplatsen | GDPR | Bildbank | PS | SL